Het woord Tumbao staat voor het basisritme van afro-cubaanse muziek. Symbolish staat het voor het basisritme van ieder mens maar ook voor de basis die we willen zijn voor bijvoorbeeld mensen bij waarbij dat lastig is zelf vorm te geven. Stichting Tumbao is gestart vanuit de wens een plek te creëren waar iedereen kan samenkomen, waar hulpverlening en de maatschappij elkaar ontmoeten, waar iedereen er mag zijn en zichzelf mag zijn en waar mensen en hun kwaliteiten gezien worden. We richten ons op mensen. Mensen met een beperking, zonder beperking, mensen met hulpverlening en mensen zonder hulpverlening.

Met stichting Tumbao hebben we een fundament gelegd en vanuit daar is nu als eerste een mooi Koffiehuisje in Nijmegen Oost geboren. Een start en uitvalsbasis voor verschillende mooie projecten die we vorm geven met een sociaal doel in binnen en buitenland. Daarnaast een plek waar vrienschappen ontstaan voor mensen die bijvoorbeeld in een sociaal isolement zitten en een plek waar de drempel laag genoeg is om binnen te stappen.

Het moest voor ons daarnaast ook een plek worden waar de kennis die geboden is in hulpverleningstrajecten kan worden doorgegeven van cliënt op cliënt. Op deze manier gaat deze kennis niet verloren kan het oneindig worden doorgegeven. Onze stichting heeft het streven een plek te bieden waar deze oneindige circel in stand kan worden gehouden en ons werk op de lange termijn ook nog invloed heeft.